onedirectionnoveller---

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Stole My Heart- Del 5

Av Hanna - 10 januari 2013 19:25

Tidigare:

"Vad mysigt ert hus är. Vårt är så vitt och tråkigt" sa Niall.

"Är du bra på TV-spel?" sa jag.

"Fifa?" sa Niall.

Jag nickade.



När jag hade vunnit tre gånger gav Niall upp.

"Hämnd!" skrek Han och började kittla mig.

"SNÄLLA!!!! SLUTAAAA!!! skrattade jag. "DU FÅÅÅR VAAD DUU VILLLL!!!!!!!!!!

"Som vadå? Jag har allt jag vill ha!" sa Niall och flinade.

"Men någonting finns det väl du inte har och vill ha?" sa jag mellan skratten.

"En puss!" sa någon.

Jag vred på huvudet och såg att Lissy stå i dörröppningen.

"Vad gör du här?!" sa jag irriterat.

"Jag skulle kolla om det fanns något äpple, men det fanns bara bananer och sen hörde jag dig skrika" sa Lissy oskyldigt.

"Vad är det för fel på bananer?" sa Naill.

"Hon kan tydligen inte äta det för att det är radioaktiv strålning i dom" sa jag.

"Men du ska pussa Niall" sa Lissy och flinade elakt.

"Oschysst!" skrek jag och blängde på henne.

"Det tycker inte jag. Det skulle vara en perfekt hämnd!" sa Niall.

"Två mot en! Kör nu!" sa Lissy.

"Men inte när du tittar på!" sa jag.

"Jo. Kom igen Alice!" tjatade Lissy.

"Okej då" sa jag och suckade.

Sen lutade jag snabbt och gav Niall en snabb puss på munnen.

"DU ÄR KÄR!!!!" Skrek Lissy sen.

"Håll käft, din lilla pissråtta!" skrek jag och började jaga henne.

Lissy sprang ut i trädgården med mig hack i häl. Vi sprang runt huset några gånger, men sen sprang Lissy ut på trottoaren.

"Jag går till Ellie så du får vara själv med din älskling!" sa Lissy och räckte ut tungan.

"Du ska få stryk när du kommer hem!" sa jag och räckte ut tungan tillbaks.

När Lissy hade gått slängde jag mig på gräsmattan.

Undra om jag tyckter om Niall? Kanske. Egentligen vore det rätt kul att vara tillsammans med en av världens mest kända killar. Bara för att göra alla tjejer avundsjuka. Alltså är det rätt lockande att säga att jag tycker om Niall. Men det skulle nog inte bli så bra om jag inte tyckte om honom.

Plötsligt känner jag iskallt vatten rinna över mitt ansikte och över mina kläder. Regnade det? Jag lyfte blicken och såg Niall flinade Ansikte.

"Var det där nödvändigt?" fräste jag.

"Japp" sa Niall och skrattade. "Du ser ut som en dränkt katt!"

"Käften!" sa jag och ställde mig upp.

Jag gav Niall en kram och vips var han också genomblöt.

"Haha! Där fick du!" sa jag och skrattade.

"Men vem orkar bry sig?" sa Niall och slängde sig på gräset.

"Du har nog rätt. Orka bry sig liksom" sa jag och la mig bredvid honom. "Man ska njuta av livet så länge det varar"

"Ja,man ska passa på att ha kul, för en dag, en dag tar allt slut" sa Niall och tittade upp på himlen.

"Niall, är du kär i mig?" sa jag.

Jag blev nästan chockade att jag själv sa det. Jag brukar ju alltid vara feg när det gäller sånt här. Kanske hade ändå Niall nått speciellt som gjorde att jag trivdes med honom?

"Alltså, jag tror det. Är du kär i någon då?" sa Han och tittade in i mina ögon.

"Nej, men jag är jävligt nära att bli det" sa jag.

"Men säg det till den personen då" sa Niall.

"Jag tror att jag precis gjorde det" sa jag och log.

"Men du har ju bara varit med mig dom senaste minuterna" sa Han förvånat.

"Precis" sa jag.

"Men vänta nu lite. Du menar att du tycker om.... Mig?" sa Niall väldigt förvånat.

"Hur dum är du egentligen? Det är klart att det är dig jag nästan är kär i!" sa jag.

"Det där var taskigt!" sa han.

"Kanske, men inte det här" sa jag och pussade honom på munnen.

"Nej, det där var gulligt" sa Niall och log sitt finaste leende.

"Har DU ny kille???" sa en röst plötsligt.

Jag lyfte blicken och såg den jag minst i hela världen ville se.

"MEN va fan gör du här?!" sa jag irriterat.

"Jag trodde att du tyckte om mig?" sa Filip sårat.

"In your dreams Filip. Stick nu!" sa jag argt.

"Så du tycker han är snyggare än jag?!" sa Filip.

"Filip, dra åt helvete! Eller Någon annanstans. För mig spelar det ingen roll, bara du försvinner ur min syn och mitt liv!" sa jag och höll på att bli förbannad.

"MEN okej då!" sa han och vände sig om och lämnade trädgården.

"Varför är du så hård mot honom?" sa Niall när Filip hade gått sin väg. "Han är ju bara förkrossad för att du dumpade honom"

"Jag vet. Men det finns faktiskt en anledning. Och den tänker jag berätta för dig, men du får absolut INTE säga det här till någon!" sa jag tyst.

"Jag lovar på liv och död" svarade han.

"Bra!" sa jag. "Jo, alltså, vårt förhållande har åkt lite bergochdal bana. Men i slutet fick jag självmords tankar på grund av honom. Jag var tillochmed nära på att hoppa framför ett tåg, men ångrade mig i sista stund. Dagen efter fattade jag vad som hade hänt och dumpade honom"

"Men vad gjorde han?" frågade Niall.

"Han mobbade en av mina bästa kompisar och jag fick dåligt samvete när han stoppade ner hennes huvud i toaletten och så" sa jag tyst. "Tjejen som han mobbade hatade mig och jag klarade inte det. Samtidigt kunde min hjärna inte riktigt fatta att det varmin Filip som gjorde det. Men som småning om insåg jag det och även att han i var den jag trott"

"Då fattar jag att du aldrig mer vill se honom" sa Niall. "Ska vi gå hem till mig och se på film?"

Jag nickade och vi reste oss upp och började gå hem till Niall.


---------Typ tre veckor senare----------

Jag och Niall hade blivit tillsammans nu och vi försökte träffas så ofta så möjligt. Men det var ju lite krånglit eftersom han hade sina konserter och killarna medans skolan hade börjat och jag satt uppe halva nätterna och pluggade. Men någon gång i veckan kunde vi oftas ses. Annars brukade vi prata på skype eller i telefon varenda dag.

Jag satt på mitt rum och pluggade. Engelska, har aldrig varit mitt stakaste ämne, men jag klarade ju det. Alltså gramatiken och så. Utalet var inga problem. Klockan var 23.04 Jag höll på att ge upp när min mobil ringde. Okänt nummer? Vem kan det vara? Och såhär dags?

"Öhh, Hej, det är Alice" sa jag tveksamt.

"Hej Alice! Det är Marika. Förlåt, jag vet att klockan är mycket, men jag måste berätta en sak" sa Marika.

"Det är ingen fara. Sitter uppe och pluggar" sa jag." Men vad?"

"Öhh, jo, du vet, vi pratade ju om xfactor och så, Och du ska tydligen vara på utagningen i Sverige i övermorgon" sa Marika.

Jag fick nog världens största chock.

"Vad sa du? Xfactor? Sverige?" sa jag.

"Ja, kan jag få prata med din mamma?" sa Marika sen.

Jag tog mobilen och sprang ner till köket. Jag tryckte den i mammas hand och gick tillbaks och satte mig i trappan.

Tänk om jag inte får åka för mamma? Jag måste få! Annars åker jag ändå.

Efter typ fem minuter kom mamma och satte sig bredvid mig.

"Får jag?" frågade jag tyst.

"Ja, men jag och Lissy följer med. Vi kan ju ändå passa på att hälsa på alla" sa mamma.

"Du är bäst!" sa jag glatt och kramade henne.

Sen tog jag min mobil som hon hade i sin hand och gick upp för trappan. När jag kom in på mitt rum letade jag snabbt på Melissas nummer. Det gick minst tio signaler.

"ALICE DET ÄR MITT I NATTEN!!!" fräste hon när hon äntligen svarade.

"Klockan är bara elva" sa jag obekymrat.

"NEj, här är den ett på natten!" sa Melissa. "Vad är det?"

"Jag kommer till Sverige i över morgon!" sa jag glatt.

"VAA!!! JAA!! Vi får äntligen träffas igen!" skrek Melissa glatt.

"Jag ska till xfactor utagningen!" sa jag.

"OMG!!! Detta kan inte bli bättre!" sa Melissa.

"Nej, men vi hörs imorgon va?" sa jag.

"Mm, ses!" sa Melissa och la på.

Jag letade sedan snabbt upp på Nialls nummer.

"Ja älskling?" sa Niall och gäspade.

"Förlåt om jag väckte dig" sa jag. "Det har hänt en sak"

"Vadå?" sa han nyfiket.

"Jag ska åka till Sverige!" sa jag glatt. "I övermorgon!"

"Mm, vad ska du göra där?" sa Niall trött.

"Xfactor!" sa jag och fnissade till.

"Åhh, får jag följa med? Snälla Alice!" sa han helt plötsligt.

"Öhh, ja, varför skulle du inte få det?" sa jag.

"Tack du är bäst!" sa Niall glatt.

"Vi ses imorron? Måste plugga engelska" sa jag och suckade.

"Mm, lycka till!" sa Niall. "Puss!"

"Mm, puss på dig med" sa jag och la på.

Sen slängde jag mig på sängen och somnade där.....



Rättså lång bit tror jag.... Nu måste jag också göra engelskan   Blääää! Hajjdå så länge...

(Om jag inte skriver imorron beror det nog på att jag dog när jag såg hur mycket engelska vi har tills imorron som jag inte ens har tittat på)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 8 september 2013 17:16

Hej på er! Ehh, ja, jag satt och rotade igenom en låda på mitt rum när jag hittade en lapp med användarnamn och lösenord på.... Och plötsligt kom jag ihåg den här bloggen.Alltså, gud, jag bara slutade.. Ni få människor som läste den måste ju ha hatat...

Av Hanna - 23 januari 2013 19:27

Vi gick vidare längs med gatan. Tillslut stannade killarna vid en svart Limousine och öppnade dörren. "Ska vi åka i den här saken?" frågade Sofie och stirrade på bilen. "Öhh, ja?" sa Louis och tittade lite konstigt på henne. Sofie hade alltid h...

Av Hanna - 22 januari 2013 20:54

Vi gick tillbaka till dom andra. Harry hade blivit glad igen och sken som en sol. "Alltså Hannah, Du måste lära mig hur du gör!" sa Louis och stirrade på Harry. "Det är en hemlighet" sa jag och flinade. "Ska vi dra nu eller?" frågade Liam. "Vi ...

Av Hanna - 21 januari 2013 19:19

Efter att ha pratat med Harry gick jag och duschade och sen kröp jag ner under det varma täcket och somnade. Klockan ringde. "Fuck You!!!!" skrek jag åt den innan jag stängde av den. Jag var ju inte direkt världens morgon människa. Jag hade hel...

Av Hanna - 20 januari 2013 18:59

Detta fick absolut inte hända! Jag sprang ner efter Marie. Tyvärr hade hon redan hunnit berätta för typ alla. "Marie! Det är ju för fan inte min pojkvän!" skrek jag. "Men snart!" skrek Marie helt hysteriskt. "Nej! Han är bara någon idiot som ja...

Ovido - Quiz & Flashcards